No sempre és possible utilitzar les llibretes interactives al llarg de tot el curs escolar per diverses raons, com ara la tipologia de l'alumnat o els requeriments de l'assignatura. Per exemple, a un grup concret de primer d'ESO a l'assignatura de Biologia i Geologia la professora va optar per treballar cada unitat didàctica com un tot, on els alumnes crearen una llibreta independent per a cada unitat o tema. D'aquesta forma els alumnes tenen un objectiu a curt termini que poden complir.
Si triem treballar d'aquesta forma, hem de tenir molt clar des del començament de la unitat que s'ha de fer a cada fulla de la llibreta per cobrir tots els objectius. Una vegada es sap com s'ha de treballar la tasca a les classes es facilita molt, al tenir totes les activitats ben definides i saber en tot moment que s'ha de fer i a on.
A la primera sessió de la unitat els alumnes creen la seua llibreta a partir de les directrius del professor. Sel's ha d'informar de:
A la primera sessió de la unitat els alumnes creen la seua llibreta a partir de les directrius del professor. Sel's ha d'informar de:
- El nombre de pàgines i que han de numerar.-se.
- Components de la portada (1): Assignatura, unitat, nom...
- La pàgina de darrere de la portada (2) es deixa en blanc, per a construir segons s'avança l'index de la unitat.
Una vegada creada la llibreta a cada sessió de classe es va omplint i donant forma, el professor sempre indica on es situa cada activitat però deixant un marge a la creativitat dels alumnes.
Per últim, és molt útil fer una rúbrica d'autocorrecció de la llibreta, com per exemple:
Una vegada començada la llibreta, després de 4 o 5 sessions es dedica una classe a l'autocorreció en xicotet grup. Es a dir, els estudiants formen grups de 4-5 i avaluen les llibretes de cadascun. D'aquesta forma es poden ajudar entre ells a millorar.
A continuació us deixem un vídeo de la unitat 2 fet per Marta Reos de primer ESO C:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada